ز صرفاً مضر و مهلک هستند!این گفته قدیمی را به خاطر داشته باشید: مراقب باشید چه چیزی را اندازه میگیرد چون همان را به دست خواهید آورد. برخی اوقات اندازه گیری چیزهای غلط میتوانای معنادار از صفحات گسترده Excel استفاده میکنند. برای اکثر آنها این تنها راهی است که میتوانند گزارش فروش خود را ارائه دهند.خوشبختانه بسیاری از نرم افزارهای CRM به صورت پیش فرض دارای ماژول ساده گزارش دهی هستند. بسیاری از آنها ماژولهای گزارش دهی سفارشی و برخی از آنان نیز مانند سیستم Microsoft CRM
کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. قانون کلی این است که شما برای هر فروش کامل به ده مشتری احتمالی نیاز دارید. با این وجود با کمی تجربه در بحث قیف فروش شما میتوانید درصد موردنظرتان را به دست آورید.این نرخ تبدیل یک متریک مهم و حیاتی برای فرایند فروش به حساب میآید. اگر شما نرخ تبدیلتان را بدانمتریکهای ردگیری و تحلیلی نبض تپنده سازمانهایی هستند که سعی دارند بفهمند که امور بازاریابی و خدمات دهی به مشتریان تا چه حد موفق بوده است. برخی از سازمانها این کار را به درستی انجام داده و با استفاده از متریکهای صحیح ردگیری، این شرکتها میتوانند به راحتی برندشان را معروف سازند. دیگر سازمانها نیزاین گفته قدیمی را به خاطر داشته باشید: مراقب باشید چه چیزی را اندازه میگیرد چون همان را به دست خواهید آورد. برخی اوقات اندازه گیری چیزهای غلط میتواند به سیستم CRM شما آسیب بزند.برای مثال، این مهم است که میزان حجم تماس مرکز تلفن Call Center خود را مدیریت کنید. متریک منطقی این است که هر نماینده خدماد. اگر مشتری احتمالی با قیمت مشکلی ندارد اما به خاطر دلایل غیرمالی اقدام به خرید نمیکند، تخفیف میتواند ارزش محدودی داشته باشد. در این مورد یا موارد دیگر، تخفیف ممکن است به ارزش و اعتبار شرکت در نظر مشتریان آسیب جدی وارد کند.اگر به مشتریانتان بیش از حد مجاز تخفیف بدهید، آنها به این موضوع عادت کرده