قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک ,ارتباط با مشتری کارا سیستم

قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک ,ارتباط با مشتری کارا سیستم,قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک

قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک ,ارتباط با مشتری کارا سیستم

قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک ,ارتباط با مشتری کارا سیستم,قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک

متریک هایی که خواهان آن نیستید

های Life – Stage استفاده می شود. Life – Stage بخشهای چرخه عمر مشتری است. این برنامه برای افزایش فروش تعداد کالا و خدمات به یک مشتری استفاده می شود. بعنوان مثال یک شرکت بیمه که می خواهد مشتریانی را هدف گیری کند که مایل به افزایش پوشش خدمات بیمه خود بالقوه نقشی بر عهده دارند. حتی اگر فردی در موقعیتی نباشد که به طور مستقیم از مشتری حمایت کند، می‌تواند از کارمندانی که به مشتریان خدمت می‌کنند پشتیبانی کند. بر اساس این نگرش،‌ خدمت به مشتریان شامل کلیه اموری است که شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان و

برطرف کند، اما اگر به طور خاص در بخش فروش باشید، وقتی که تعداد مشتریانتان از 100 نفر فراتر رفت، دیگر به همان راحتی و تمیزی نمی توانید با Excel کار کنید.خوب دقیقا چرا ما به سیستم CRM نیازمندیم؟ دلایل بسیار زیادی دارد. اما در اینجا چند دلیل ساده را عنوان کردم:اطلاعات مشتریان در مدیریت ارتباط با مشتریاطلاعات مشتریان در کسب و کار های کوچک : وقتی که شما به دنبال شماره تلفن یا ایمیل شخصی می گردید، خیلی راحتتر خواهد بود که همه داده ها را در یک جا داشته و به آنها دسترسی داشته باشید. اگر شما یادداشتهایتان را در دفترچه یادداشت ثبت کنید، بالاخره یادداشت پر شده و مجبور خواهید شد که یادداشت جدیدی ایجاد کنید. چند ماه بعد شما به شماره تلفن یکی از مشتریانتان که در یادداشت اول ثبت کرده بودید نیاز پیدا خواهید کرد، الان آن یادداشت کجاست؟ آیا حتی زمانیکه در دفترتان هستید می توانید آنرا پیدا کنید و یا وقتی در جاده هستید؟ داشتن یک بانک اطلاعاتی آنلاین تحت وب مختلف(.IT زدگى یا قهرمان پروری.عدم یکپارچه‌سازى سیستم‌ها.اگر در طول یک ممیزى، یکى از نشانه‌هاى مذکور پدیدار شود، باید یک عکس‌العمل سریع براى رفع مشکل سازمان‌دهى کرد، زیرا حل مشکلات انسانى- فرهنگى در مراحل بالاتر، بسیار دشوارتر و زمان‌گیرتر مى‌گردد.ب) روند کار: شناسایى شکست‌هاى اسلوب CRM، مبتنى بر اسلوب‌هاى غیرمتعارف و یا تکرار ناپذیر.در سازمان‌ها، روال‌هاى ساخت‌یافته پروژه و مهندسى مجدد روال‌ها معمولا مورد توجه قرار نمى‌گیرند، درحالى که روال کار و مهندسى مجدد آن از نشانه‌هاى مهم ثبات و موفقیت CRM است.علائم اخطار این زمینه عبارتند از:عدم وجود طرح(نقشه) کسب‌وکار.تعویض دید کلى به‌وجود آمده در زمان طراحى، مبنى بر قرار گرفتن مشترى درکانون، با به‌کاربردن اسلوب طراح .CRMفقدان طرح مهندسى مجدد یا معیار قضاوت براى انتخاب فراهم کننده.نبود استاندارد و معیارهاى سنجش .با مشاهده این نشانه‌ها باید به‌فکر مسکن (تسکین‌دهنده) افتاد! طرح تجارى CRM باید دچار خودشیفتگی، تأکید شدید بر پارامترهای علمی و فنی، درگیری با مسائل حاشیه‌ای محیط کار و روزمره گی می‌شوند. طراحی براساس نظر کارشناسان موجب می‌شود که تغییراتی در محصول ایجادشود که مورد تأیید مشتری نیست و ارزش اضافه‌ای را برای او ایجاد نمی‌کند و در عوض موجب افزایش هزینه‌های تولید شده و قیمت کالا را بالامی‌برد، درصورتی‌که این امر موجب افزایش مطلوبیت کالا نمی‌شود.دوم: روند تغییرات محیط و بازار بسیار زیاد است و پارامترهای موقعیت سریع‌تر از فرایندهای طراحی تغییر می‌کند.سوم: در نهایت این مشتری است که با خرید محصول برای شرکت ارزش افزوده ایجاد می‌کند، ویژگیهای آن را در عمل بیشتر می‌شناسند و حق تعیین پارامترهای مطلوبیت و مقدار آن را دارد. در نتیجه کارشناسان شرکت به‌جای تعیین عوامل رقابت درWCM باید سعی کنند این عوامل را به نحو مطلوب از مشتری دریافت کرده به زبان فنی و تکنیکی ترجمه کنند، درصورت لزوم دست به تحقیق و بررسی بزنند و در این راه با تأکید سالیانه مبلغ 100 میلیون تومان باشد، چیزی در حدود 3.7 میلیون تومان کاهش هزینه خواهید داشت. شرکت Microsoft این امکان را فراهم آورده که با ارائه اطلاعات اندک بتوانید سود حاصل از پیاده سازی سیستم CRM را برای شرکت خود تخمین بزنید. برای استفاده از این امکان لطفا اینجا کلیک کنید. اگر شما مسئول فعالیتهای بازاریابی و فروش شرکت خود هستید، بسیار مهم است که نگاهی عمیق و دقیق به نحوه استفاده از سیستم CRM توسط کارکنان خود داشته باشید. بعبارت دیگر باید بطور موشکافانه نحوه استفاده از سیستم CRM را توسط کارکنان خود ارزیابی کنید. از ایشان (کارکنان خود) بپرسید " اطلاعات مربوط به اهداف مشتریان کجاست؟" آیا این اطلاعات درست جلوی چشمشان است یا در جایی دفن شده است؟ اگر سیستم CRM شما بیشتر روی اهداف فروش شرکت شما به جای اهداف مشتریانتان متمرکز شده است، وقت آن است که سیستم CRM خود را تغییر دهید.سیستم CRM شما می تواند برای کارکنان شرکت شما یک نعمت و یا یک مصیبت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.