کسب و کار شما ارائه دهد اشاره می کنیم.بینش مشتریهر چه بهتر مشتریانتان را بشناسید، بهتر می توانید فرایندهای فروش و بازاریابی خود را با نیازهای آنان سازگار نمایید. قیف های فروش بر اساس آمادگی مشتریان احتمالی برای خرید محصولات یا خدمات شما، آنها را از توانید انتظارات مشتریان را پوشش دهید و در اکثر مواقع مشتری شما برای رسیدن به مقصودش گیج می شود که بالاخره کدام یک از دکمه ها را باید بزند.افراد با AVR کار می کنند چون محبورند. (به غیر از عده معدودی که حوصله شنیدن پیام های اینگونه سیستم ها را نداشته
(influencers): افرادی که به واسطه مشاورهها و راهنماییهایی که میکنند روی نتیجه فرایند خرید اثر میگذارند. مثلا طراحان در انتخاب مواد مصرفی، و یا متخصصان نرمافزار در انتخاب عرضه کننده سخت افزار، نقش مهمی دارند.3- خریداران: افرادی که اختیار و مسئولیت رسمی، در انتخاب عرضه کنندگان و تنظیم شرایط خرید دارند. 4- تصمیمگیرندگان: در واقع انتخاب عرضه کنندگان با این افراد است و افرادی هستند که از قدرت رسمی خود برای دادن نظر مساعد نسبت به یک عرضه کننده استفاده میکنند. بعضی وقتها کسی که بودجه را در اختیار دارد، تصمیم گیرنده است و بعضی وقتها هم یک طراح محصول به خاطر تجربه مثبتی که در قبل، از استفاده محصولات یک عرضه کننده خاص دارد، تصمیم گیرنده میشود. 5- دروازهبانها (gatekeepers) : افرادی که جریان اطلاعات را از عرضه کننده تا رسیدن اعضای واحد تصمیمگیری کنترل میکنند. مثلا منشی دفتر مدیر فنی. (Arjan J.Van Weel ، 2002، 44)سازمانهایی که در ارائه تامین کننده مورد نظر گاهی در نقش یک پارتنر، مشتریان بالقوه ای را معرفی می کرد. پس از پیاده سازی سیستم PRM که مبتنی بر Microsoft Dynamics CRM 2011 بود، گزارشات تحلیلی که در اختیار ما قرار گرفت، حقایق شگفت انگیزی را برایمان آشکار کرد. بعنوان مثال مشخص شد که تعداد بسیار کمی مشتری بالقوه از طرف شرکت تامین کننده به ما معرفی شده است ضمن اینکه کمتر از یک درصد مشتریان بالقوه مشتری واقعی بوده اند. این یعنی اینکه این ارتباط برای ما نه تنها هیچ سودی نداشته، بلکه ضرر هم داشته است. بهمین دلیل خیلی زود موضع ما در برابر شرکت تامین کننده به موضع قوی تری تبدیل شد و توانستیم ارتباط با شرکت تامین کننده مورد نظر را با شرایط دلخواهمان وفق دهیم.یکی از بهترین سیستمهایی که تاکنون برای PRM و VRM تولید شده است، سیستم Dynamics CRM 2011 مایکروسافت می باشد که امکانات بسیار زیادی را در اختیار سازمانها قرار می دهد. شرکت مایکروسافت در کمپین های بازاریابی خود توضیح می لودویگ هافن آلمان است که با استفاده از رویداد جام جهانی به دنبال جذب پول برای خیابان سازی و تهیه دارو برای هموطنان خود در غنا بود._ یکی از شرکتهای حامی جام جهانی که به طور گسترده به فعالیتهای تبلیغاتی در جریان برگزاری جام جهانی پرداخت شرکت مک دونالد است. مک دونالد اعلام کرده که حضورش در جام جهانى ???? برایش کاملاً مفید بوده و به بهترین نتایج در 10 سال اخیر دست یافته است. صاحب بزرگترین رستوران هاى زنجیرهاى دنیا که جزء ?? شرکت اسپانسر جام جهانى بود در طول سه ماهه دوم سال میلادى جارى سود خویش را در اروپا ?? درصد افزایش داد. در این مدت بازار مک دونالد در آمریکا هم خوب بود. سود خالص آن در آمریکا طى سه ماهه دوم سال میلادى (?? فروردین تا ??تیرماه) ?? درصد افزایش یافت و به ??? میلیون دلار رسید. مک دونالد که طى دوره هاى اخیر جام جهانى فوتبال همواره جزء اسپانسرهاى اصلى آن بوده است، با ورود به برخى بازارهاى جدید نظیر فروش قهوه در رستوران هایش مى شما خواهد بود. نمایندگیها و شعبات را بطور اثربخش مدیریت نمائیدبا Microsoft Dynamics CRM شما می توانید عملکرد نمایندگیها و شعبات فروش خود را کنترل کرده و استراتژیها و برنامه های یکپارچه در سطح نمایندگیها و شعبات خود پیاده سازی نمایید. سیستم CRM قابلیت جامع مدیریت بازاریابی را برای برنامهریزی، بودجهبندی، اجرا و اندازهگیری موفقیت فعالیتهای بازاریابی فراهم میآورد. Microsoft Dynamics CRM امکانات بی نظیری از جمله دسته بندی اطلاعات، توانمندیهای منحصربفرد در مدیریت کمپین، تحلیلهای استراتژیک برای افزایش کارایی برنامه های بازاریابی، بالا بردن اثربخشی و پیگیری برنامه های بازاریابی در اختیار مدیریت بازاریابی سازمان شما قرار خواهد داد. Microsoft Dynamics CRM با فراهم آوردن مجموعه ای جامع از توانمندیهای بازاریابی، شما را قادر می سازد تا مشتریان را به نحو موثرتری هدفگیری نمائید. به کمک Microsoft Dynamics CRM فعالیتهای بازاریابی و کمپینهای موثر